זה לא מובן מאליו שבעל עסק לוקח ברצינות את התהליך ובוחר להשקיע ביסודות ורגע לעצור ולחקור את עצמו ואת העסק. הרוב ממהרים, לא ברור לאן ולמה...אבל סטטיסטית רוב העסקים רק רוצים לפתוח כמה שיותר מהר ולא משנה מה.
אז קודם כל בא לי לפרגן ולהגיד לך סאחטיק על ההבנה שהדרך להצלחה היא באמצעות עיצוב העסק. ואם פתחת את המאמר אז בא לך לשמוע על הצעד הבא ... אז מה עושים בשלב הזה? פונים אליי כמובן, מומלץ כמה שיותר מוקדם בתהליך.
1. מתחילים במדידה עם מודד מוסמך תפקידו של המודד זה להגיע לנכס עם מכשור ממוחשב שנראה קצת "חייזרי", לבצע מדידה ולהעביר את המידע כקובץ דיגיטלי DWG ולפעמים גם כקובץ תלת מימד בסקצא'פ ( מונחים מוזרים שהם בעצם תוכנות למעצבים). את המדידה המודד מעביר אליי ישירות וזה הדף החלק שלי לתחילת התכנון. המודד דואג לסמן קורות, עמודים, צינור 4 צול (לביוב שלא ניתן להזיז) , פתחים ומפלסים. אפשר בתוספת תשלום לבקש גם נקודות חשמל ומאור.
2. פגישה מעמיקה שלי עם הלקוח לבירור צרכים ורצונות התחקור הזה חשוב לי כדי להכיר אותך. איך העסק מתנהל, מה הציפיות גדילה שלו בעתיד, מה הערכים של העסק. האם יש דברים מסוימים שחשוב לך שיהיה בחלל או לחילופין דברים שממש ממש לא.
מה המעורבות שתרצה לקחת בתהליך- יש הרבה בעלי עסקים שנותנים לי יד חופשית אחרי אישור הקונספט, ובאים פעמיים-שלוש בזמן השיפוץ ומקבלים את המפתח לנכס החדש והיפה שלהם, ואחרים רוצים להיות יותר מעורבים ולקבל החלטות משלהם.
הכל אפשרי, וחשוב התיאום ציפיות כבר בהתחלה להצלחת עיצוב העסק.
3. תכנון אופציות העמדה לרוב ינתנו עד 3 אופציות העמדה שמתוכם תבחרו את האחת עבורכם. זה חלק מאוד מרגש כי כבר ממש אפשר להתחיל להרגיש איך המקום יראה. בהמשך יצירת קונספט עיצובי והדמיה שיהיה הבסיס לכל הבחירות העיצוביות, והנראות הסופית.
4. בניית סט תוכניות למכרז קבלנים מכרז קבלנים זה שם כולל- לקבלת מספר הצעות מחיר מכל בעל מקצוע שיקח חלק בתהליך.
יש לנו קבלן, נגר, מסגר, יועצים רבים ומגוונים לכל מיני תחומי אחריות, מנהל פרויקט ( בפרויקטים מעל 300 מ"ר) טעטד, כולם כפופים לתוכניות שלי ועובדים ביחד בשיתוף פעולה תחת "המטרייה" שלי.
הסט כולל תוכנית הריסה, בינוי, חשמל, אינסטלציה, תאורה, רשימת תאורה, הנמכות תקרה, מיזוג, גמרים, פרישות, נגרויות, מסגרויות, אלומיניום, רשימת רכש ריהוט ועוד...
5. קבלת הצעות מחיר וניהול התקציב ע"י מנהל הפרויקט
6. עדכון התוכנית לאחר כל הבחירות הסופיות ובהתאם להמלצות היועצים השונים ( יועץ מיזוג, יועץ תאורה, יועץ בטיחות לפי הצורך, יועץ מטבחים , חשמל וכו')
7. סגירה ותשלום מול כל הספקים ואנשי המקצוע ויציאה לשיפוץ/ביצוע.
8. ליווי פיקוח בשטח פיקוח עליון בשלבים קריטיים של השיפוץ , בד"כ פעם בשבוע-שבועיים ושיקוף ההתקדמות והבלתמ"ים בשטח. זה בנוסף למנהל פרויקט/מפקח שנמצא בשטח וזה תפקידו לפקח שהפועלים והקבלן מוציאים לפועל את התוכניות שלנו, שיש לו"ז "שדופק" בזמן, ותיאום מול כל הספקים.
9. פינישים אחרונים סטיילינג ואבזור לפי הצורך והכנה לקראת פתיחה.
10. כניסה למקום החדש והמושששללםםם שלך! מרגש!
11. ליווי גם אחרי קבלת מפתח
במציאות גם אחרי שפותחים תמיד צצים דברים, ויש דרישות לשינוי או עידכון קל. לי מאוד חשוב הליווי ולהיות שם בשבילכם גם אחריי. ולכן אצלי יש ליווי של חצי שנה לאחר קבלת מפתח.
(והאמתי שלקוחות שלי הם משפחה, שאני כל כך אוהבת, שאני שם בשבילם גם הרבה הרבה הרבה אחריי)
שיהיה לכם המון בהצלחה!
ואני כאן לשירותכם.
ענת שפט
בעלים של סטודיו SHEFET לעיצוב פנים מסחרי
קרדיט לצילום: אורן עמוס
תכנון ועיצוב: SHEFET interior design
Komentarze