זה לא מובן מאליו שבעל עסק לוקח ברצינות את התהליך ובוחר להשקיע ביסודות ורגע לעצור ולחקור את עצמו ואת העסק. הרוב ממהרים, לא ברור לאן ולמה...אבל סטטיסטית רוב העסקים רק רוצים לפתוח כמה שיותר מהר ולא משנה מה.
אז קודם כל בא לי לפרגן ולהגיד לך סאחטיק על המאמץ עד כה. ואם פתחת את המאמר אז בא לך לשמוע על הצעד הבא ... אז מה עושים בשלב הזה, שכולו נצנצים? עובדים קשה, יותר נכון אני עובדת קשה.
1. מתחילים במדידה עם מודד מוסמך תפקידו של המודד זה להגיע לנכס עם מכשור ממוחשב שנראה קצת "חייזרי", לבצע מדידה ולהעביר את המידע כקובץ דיגיטלי DWG ולפעמים גם כקובץ תלת מימד בסקצא'פ. את המדידה המודד מעביר אליי ישירות וזה הדף החלק שלי לתחילת התכנון. המודד דואג לסמן קורות, עמודים, צינור 4 צול , פתחים ומפלסים. אפשר בתוספת תשלום לבקש גם נקודות חשמל ומאור.
2. פגישה מעמיקה שלי עם הלקוח לבירור צרכים ורצונות מעבר משותף על שאלון האיפיון, תקציב, ויצירת פרוגרמה מסוגרת.
3. תכנון אופציות העמדה לרוב ינתנו עד 3 אופציות העמדה שמתוכם תבחרו את האחת עבורכם. ויצירת קונספט עיצובי שיוביל את הבחירות בהמשך.
4. בניית סט תוכניות למכרז קבלנים שכולל תוכנית הריסה, בינוי, חשמל, אינסטלציה, תאורה, רשימת תאורה, הנמכות תקרה, מיזוג, גמרים, פרישות, נגרויות, מסגרויות, אלומיניום, רשימת רכש ריהוט...
5. קבלת הצעות מחיר וניהול התקציב ע"י מנהל הפרויקט
6. עדכון התוכנית לאחר כל הבחירות הסופיות ובהתאם להמלצות היועצים השונים ( יועץ מיזוג, יועץ תאורה, יועץ בטיחות לפי הצורך, יועץ מטבחים , חשמל וכו')
7. סגירה מול כל הספקים ואנשי המקצוע ויציאה לשיפוץ
8. ליווי פיקוח בשטח בשלבים קריטיים של השיפוץ , בד"כ פעם בשבוע-שבועיים. זה בנוסף למנהל פרויקט/מפקח שנמצא בשטח על בסיס יומי וזה תפקידו לפקח שהפועלים והקבלן בשטח מוציאים לפועל את התוכניות שלנו, שיש לו"ז "שדופק" בזמן, ותיאום מול כל הספקים.
9. פינישים אחרונים סטיילינג ואבזור לפי הצורך והכנה לקראת פתיחה
10. כניסת הלקוח הראשון! מרגש!
11. ליווי גם אחרי קבלת מפתח
במציאות גם אחרי שפותחים תמיד צצים דברים, ויש דרישות לשינוי או עידכון קל. חשוב שהמעצבת שתלווה אתכם תהיה שם בשבילכם גם אחריי.
בהצלחה!
ענת שפט בעלים של סטודיו SHEFET לעיצוב פנים מסחרי
Commentaires