top of page

מלימונים יצא לימונדה- מהפך בחנות 18 מ"ר


חזית חנות עוגיות שעברה תכנון ועיצוב ע"י סטודיו שפט

הריגוש במקצוע של עיצוב פנים זה בהיכרות עם החלל החדש שאותו אנחנו מעצבים.

כל חלל מביא איתו אתגרים אבל גם הרבה יצירתיות וסיפור שמייחד רק אותו.

זהו סיפור אחד מיוחד על חנות עוגיות קטנה ברעננה שנתנה לי את החופש לחלום.


איך אני כמעצבת ניגשת לפתרון אתגרים בפרויקטים?


פרויקטים של מסחר לרוב מורכבים מאוד כי הם מצריכים שילוב של תכנון מדויק בשילוב יועצים רבים, אישורים של גורמים חיצוניים, פיקוח בשטח מול אנשי מקצוע מגוונים, זמנים מהירים ואינטנסיביים, ושילוב אפיון ומיתוג מהודק שתפקידו למצב את העסק כמותג ייחודי.

ככה שאתגרים ניתן לצפות בכל חלק של השיפוץ.

רוב האתגרים יצוצו עם היכרות הנכס והפתרונות יוטמעו כבר בשלב התכנון.

ישנם אתגרים שניתקל בהם בשיפוץ עצמו, לעיתים בעקבות הריסה של המבנה, או שינוי שנאלצנו לבצע בעקבות דרישה של הלקוח או לחילופין היתר/אישור שלא עמד בתקנים.

ומה קורה שכל אלה מופיעים בפרויקט אחד? עושים מהלימונים לימונדה.


כשפנו אליי הזכיינים של "נייט קוקי רעננה" הייתי בדיוק אחרי סיום של סניף אחר של הרשת.

אך בניגוד לסניפים הקודמים, זיהיתי מיד אתגרים שונים שיהיה עליי להתמודד איתם.


האתגר הראשון היה המטרז' הקטן - 18 מ"ר בלבד! לציוד, לעובדים וללקוחות, במפלס הקרקע.

הפתרון לחלל כזה קטן זה חשיבה עיצובית מחוץ לקופסא בכל הקשור להעמדה על מנת למקסם את החלל.

לכן החלטתי ללכת על חנות "בוטקה" -מיקמנו את הדלפק בחזית הרחוב, כך שאף לקוח לא נכנס לחנות. המהלך הזה איפשר לתכנן WORKFLOW אופטימלי לעובדים.


השני היה קומת הגלריה שהיתה ללא היתר, דאגנו לקונסטרוקטור שיבדוק שהתוכנית המתכוננת מתאימה למצב הקיים, ולאחר שהבנו שהגלריה לא תיקנית היינו צריכים להוסיף להיקף העבודה גם חיזוק של הגלריה עם קורות ברזל. הצעד הזה דרש עדכון תוכניות קל וגם עיכוב בזמני עבודה וכמובן הגדלת התקציב.

הרבה בעלי עסקים חושבים שזה לא באחריותם לבדוק את תקנות הנכס שהם שוכרים, אך זוהי טעות.

בפתיחת עסק האחריות לתקינות הנכס היא אך ורק על הבעלים, לכן ההיתר על קומת הגלריה היתה קריטית והכרחית.

חזית עוגיות צבעוניות וטעימה שעוצבה ע"י סטודיו שפט

והשלישי והאחרון "לוקיישן" .

החנות ממוקמת במרכז העיר, אך ברחוב צדדי עם מעט הולכי רגל. כשחנות נמצאת על הרחוב הראשי יותר קל "למשוך" עוברי אורח להיכנס אליה בלי הרבה מאמץ, אבל מה עושים במצב כזה שהחנות צדדית? הפתרון שלי היה "לפתות" אותם לחנות עם חזית מסקרנת.

צבענו את הקירות והתקרה בכחול כהה, זה יצר מסגור לחנות ובידל אותם מהחנויות ליד.

הוספנו שרשרת מנורות כדי להוסיף קסם בלילה, ועותק תלת ממדי אמיתי של העוגיות שנמכרות בחנות, שקשה לעמוד בפיתוי ולא לתת להן ביס. תוסיפו לזה את הריח המטריף של העוגיות שיוצאות מהתנור ועוטף את המקום, וכל החושים שלכם מופעלים שאתם מגיעים לחנות.

כשזה קורה, אני יודעת כמעצבת שהצלחתי.

כדי לגשת לפתרון צריך להבין מה הבעיה תחילה, צריך להבין איך הפתרון ישרת את הלקוח, ואיך לעשות שהפתרון יהיה אסתטי ומעוצב.


ואולי בגלל כל האתגרים החנות הזאת היא אחת האהובות עליי.


ניתנה לי יד חופשית מצד הזכיינים, והרבה פרגון ותמיכה לאורך הדרך מה שאיפשר לי לעוף גבוה עם היצירתיות שלי וליצור מקום שהוא שונה וייחודי להם.

תחושת הסיפוק בפיצוח הפתרון המנצח זה מה שמניע אותי בכל הפרויקטים שלי ויוצר חללים מסחריים ייחודים שהם ONE OF A KIND




 


קרדיט לצילום: אופיר אברהמוב


תכנון ועיצוב:  SHEFET interior design   



0 תגובות

Commentaires


להצטרפות לקהילה שלנו
  • Facebook
  • Instagram
  • linkedin
  • whatsapp business
bottom of page